21 mei 2011

Eerste prijs!

Die Rineke (12)... Komt ze van de week op een avond: Oh.. moet ik nog een gedicht maken voor school! En ik kan helemaal niet dichten!"" Na een poosje had ze wat verzonnen. Volgende dag ingeleverd en.... had ze de eerste prijs! Kreeg ze een boekenbon van 25euro! (veel hoor!) 't Was voor een muziekgezelschap, die er muziek bij maakte en dan moesten de leerlingen hun gedicht erbij voordragen...



Kangoeroe...


(1.)Mijn mama is een kangoeroe.
D'as fijn, word ik lekker niet moe.
Ze heeft iets waar ik in kan zitten,
soms lig ik er lekker in te pitten.
't is er warm, 't is er zacht.
lekker in m'n mama's vacht.
't heet een buidel, net een tas
en zo lekker als een jas.

(2.) Mama's arm geeft soms een blaadje.
Dan bijt ik een gaatje in dat groene blaadje.
mama eet kruiden. 
dan hoor ik gekke geluiden. 
mama wijst dan naar haar bekje. 
ik zoek dan snel een ander plekje. 
anders krijg ik kruiden in m'n nekje.

(3.) soms kijk ik mee waar ze heen gaat.
maar zie ik iets wat me niet aanstaat.
dan laat ik me lekker zakken.
en niemand kan me pakken.
want mama zorgt voor mij.
en daarom ben ik zo blij!!!!


Krijgen we op en duur nog een dichteres in de familie!

2 opmerkingen:

jumare zei

jeetje wat een mooi gedichtje

rineke zei

hahaa ik gedaan!!!!!!!!!!!!!