18 juli 2011

Oma's vlijtige handen (2)

Hier het tweede kussen, wat mijn moeder heeft gemaakt...
Het is echt te mooi, om als achterkant gebruikt te worden. En met de mooie bloem in het midden is hij helemaal áf!


Hier de twee nieuwe kussentjes bij elkaar...


Nog even wat dichterbij bekijken...

Dus... even bij elkaar wat oma heeft gehaakt, sinds dochter is besmet met het haakvirus...
Zou..... oma ook besmet zijn????
                                    Is n.l. alweer een haaknaalden-hoesje aan het haken!!!

(onderste kussentje: blog-bericht 7 maart)

-o-o-o-o-o-o-

En hier weer het vervolg van mijn parkieten-kroost. Het is alweer een paar dagen geleden, dat ik de laatste foto plaatste én.. je ziet ze steeds meer valkparkietjes worden. Eerst van die pluizige lelijkertjes, dan van die stekelvarkentjes en nu... al veertjes aan het krijgen. In één woord: prachtig!

En... zie je de kleinste eigenwijs kijken??
't Kleintje, maar.. hij telt mee, hoor!

-o-o-o-o-o-o-

En nog even wat....
Hier thuis heerst op het ogenblik een geheimzinnige sfeer....
Weet je waarom??

Er wordt in blogland wel eens geschreven over swaps...
Wij "meiden": mama, Rineke (13), Jeanine (10), Marieke (8) gaan ook een swap houden onder elkaar!!
Voor een bepaald bedrag kopen we cadeautjes voor elkaar (ieder heeft z'n swap-partner al getrokken).
Het moet worden gegeven op een leuke manier én er moet bij worden geknutseld vóór de ander.
Dus.. er wórdt geknutseld, maar... de ander mag het niet zien..(dus geheimzinnig!).
En.. in de winkels is het ook leuk! Anders kijk je in de winkel: wat vind ík leuk, maar nu wordt er in de winkel gekeken, van: wát vind de ander leuk??
Het is een leuk vakantie-iets!!

3 opmerkingen:

Angélique zei

Die bloem vind ik prachtig! Je moeder getroffen door het haakvirus? Nee toch! (haha, meestal steekt de moeder de dochter aan, bij jullie andersom)
Die vogeltjes kijken inderdaad wel erg eigenwijs (daar krijg je vast nog mee te stellen als ze gaan puberen), lief hoor.
Het lijkt wel of jullie een keer extra sinterklaas vieren, maar dan midden in de zomer; leuk idee!

Monique van den Berg zei

Oh wauw, ik vind dat kussen prachtig geworden. Is die bloem achteraf op het kussen genaaid of gehaakt? Of bestaat het uit 1 geheel? Als je begrijpt wat ik bedoel.
Geef jouw moeder maar mijn complimenten!

Groetjes, Monique

Jacqueline zei

De bloem is achteraf op het kussen genaaid.
En die complimenten heeft mijn moeder zeker verdiend, als je weet hoeveel moeite het haar gekost heeft de kussens te haken én dat ze toch bleef doorzetten. Bedankt voor de complimenten, ik zal het doorgeven. Ze is ook zo benieuwd naar de reacties op mijn blog op haar kussens!
Groetjes Jacqueline