15 augustus 2011

Een logé en mijn vakantie-haakwerkje!!

We hebben op het ogenblik 3 dieren-logés, ééntje ervan is "Beertje", een goudhamster.                        
                                       

                                                                         -o-o-o-o-'

En ik zou laten zien wat mijn vakantie-haakwerkje was..

Ik ben een beetje zuinig op mijn bolletjes, dus ik dacht: op vakantie neem ik mijn mooie katoen niet mee, ik ga wel langs de Zeeman om een paar bolletjes wol. 
Vier kleurtjes zijn het geworden en daar ben ik mee aan de slag gegaan.
We zaten op een heerlijk plekje op een camping, vlak naast de Moesel.
De kinderen konden er 4 stappen verder zwemmen, vissen en.. moeders had best de tijd om lekker te haken! Heb ik dus gedaan!
Het ene moest een gordijntje worden voor in het schuurtje. Maar bij thuiskomst vond ik het echt niet mooi staan..  Misschien kan ik er nog iets anders van maken.. Het was overigens wel een leuk werkje..
Het andere is het werkje, waar ik al eens een stukje van heb laten zien!
Angélique zat er wel heeel dicht bij met: "een kussenhoes van een enorme grote, maar prachtige bloem"!!


Een rond kussen met allemaal geschulpte bloemblaadjes,
de achterkant in stokjes om en om roze-wit...


Ik vind het erg mooi staan bij mijn dekbed, maar....
Rineke vindt het ook wel heel mooi bij haar Pip-kamertje..
pech voor haar.. is toch voor mij!


Al heeft ze wel een beetje gelijk, dat het mooi staat bij haar Pip...

Op deze blog  kun je het patroon vinden van het mooie, ronde kussen wat ik heb gehaakt!!!

9 opmerkingen:

Marjo zei

Het is een prachtig kussen geworden !!!!

Marjo

miriam zei

heel mooi geworden. lijkt inderdaad ook mooi bij pip.....

Het Knuter Huuske zei

Wauw!! Mooie Kussen!!

En wat is Beertje Schattig ♥

Groetjes van Ivonne.

Margreet zei

WOW Jacqueline wat een prachtig kussen heb je gemaakt!
Dikke pech voor Rineke dit keer dan, lekker zelf houden hoor ;-)
Het logeetje is ook een schatje, mooie kleur hamster.

Monique van den Berg zei

Wat een schattig hamstertje.
Geweldig is je kussen geworden. Het is een super leuk patroon die ik ook op mijn to do lijst heb staan. Heb alleen geen idee wanneer het aan de beurt komt. Er staat namelijk nog veel meer op die lijst. Misschien kan je van het gordijntje een langwerpig rolkussen maken. Is wel leuk omdat het dezelfde kleuren zijn als je ronde kussen.

Groetjes, Monique

Angélique zei

Ik bedoelde inderdaad zo'n kussenhoes. Ik vind dat je hem lekker zelf moet hoeden en het idee van Monique vind ik geweldig. Als het Sinterklaas is krijgt ze vast wel haar eigen kussentje ;-)

Wat een lief logéetje! Ik liet hem aan mijn zoon zien en die smolt meteen weg (nee, we nemen geen dieren(roep ik steeds))

Mafke zei

wat een mooi kussen, waar kan ik het patroon vinden? Deze vinden mijn meiden wel heel leuk voor op hun kamer!

Hallo Peetje zei

JA die zijn leuk die kussenhoezen.Zag hem toen bij Lucy staan. De kleuren zijn echte pip kleuren, je kan er toch nog eentje haken ;-) dan haal je je gordijntje weer uit.. maar misschien een beetje zonde. Die bolletjes bij de hema zijn niet zo duur.
grtjs Petra

Sara zei

Hi Jacqueline. Your pillow turned out stunningly! Thanks so much for sharing a link to Tangled Happy. How nice! Wishing you a happy weekend. :)